Wycieczka do Muzeum Wsi Mazowieckiej – 18 maja 2018

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
21 maja 2018

W piątek 18 maja 2018r mieszkańcy naszego domu wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.

Po przyjeździe na miejsce zostaliśmy powitani przez panią przewodnik. Następnie odbyło się zwiedzanie skansenu, widzieliśmy stare konne wozy i dzwonki zakładane koniom. Następnie udaliśmy się do dworku szlacheckiego. Oglądaliśmy starodawne wyposażenie domu. Naszą uwagę przykuły duże piece kaflowe oraz dywany ze skór dzikich zwierząt. Kolejnym obiektem, który zwiedziliśmy były chłopskie chaty. Zwróciliśmy uwagę na klepisko pełniące funkcję podłogi, słomiane sienniki na łóżkach, oraz inne sprzęty domowego użytku. Później oglądaliśmy stare chaty. W niektórych chatach było kolorowo i przytulnie. Następnie zwiedzaliśmy kościół, w którym uwagę zwracał zdobiony ołtarz. Kościół jest ogrodzony niskim drewnianym płotem. Na zakończenie naszego pobytu w skansenie udaliśmy się na staropolski obiad.

Wizyta w Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu była prawdziwą podróżą do przeszłości, obfitującą  w zaskakujące odkrycia, a przede wszystkim inspirujące spotkanie z rodzimą historią oraz obrzędowością wsi mazowieckiej przełomu XIX i XX wieku.